Mystery Visits

gepubliceerd op 1 augustus 2015

Meer en meer bedrijven houden het niet enkel bij het trainen en ontwikkelen van hun medewerkers maar bewaken hun kwaliteit door het constant opvolgen van hun werking: “en hoe kan dit beter dan door de ogen van de gast/klant?”.

CuliConsulting organiseert dan ook voor allerhande sectoren mystery visits die samen met u vorm gegeven worden en op maat worden uitgewerkt.

Werkmethode:

  • Wij bespreken met u wat de aandachtspunten zijn, zowel naar product, infrastructuur en als naar dienstverlening toe.
  • Aan de hand van de verkregen informatie trainen wij onze collega’s zodat zij tijdens de onaangekondigde bezoeken uw behoefte op maat kunnen invullen.
  • Na het bezoek bezorgen wij u een uitgebreid uitgeschreven verslag. Dit verslag kan in een persoonlijk gesprek verder worden toegelicht.

Etiquette

gepubliceerd op

Bij etiquette denken we nog te vaak enkel aan de bestekregeltjes en kledingsvoorschriften, in vele gevallen gebracht door een oude man met een strikje die met een kijvend vingertje komt zeggen wat allemaal niet kan.

Uiteraard zijn deze onderwerpen erg belangrijk maar etiquette is veel meer dan dat! Etiquette is een verzameling van afspraken die ervoor zorgen dat samenleven gemakkelijker wordt. De tijd van “Vrijheid Blijheid” ligt duidelijk achter ons en de maatschappij beseft ondertussen dat we deze regeltjes en afspraken terug nodig hebben.

Maar ook veel bedrijven beseffen dat de kennis van etiquetteregeltjes de dag van vandaag belangrijker is dan ooit. Wat voor zin heeft het tenslotte om veel geld te steken in de ontwikkeling van een knap product, en te investeren in allerhande trainingen en opleidingen van uw medewerkers, als deze hun deal toch nog verliezen omdat ze omdat ze tijdens het gesprek hun klant niet in de ogen kijken, of omdat ze zich tijdens de lunch geen houding weten te geven en op personeelsfeestjes hun minder fraaie kant bovenhalen?

Op de hoogte zijn van etiquetteregeltjes zorgt op vele momenten voor success en bepaalt maar al te vaak het imago: van uzelf, van uw gezin, van uw bedrijf, van uw product, …

 

MAAK UW KEUZE

  •  

    QUIZ

     

  •  

    BOEKEN

     

  •  

    VOORDRACHTEN

     

Ho.Re.Ca Consulting

gepubliceerd op

Ho.re.ca blijft jammer genoeg de koploper als het gaat over faillisementen en dat zal er, met bijvoorbeeld de invoering van de ‘blackbox’, de komende jaren niet beter op worden.

Ho.re.ca-bedrijven merken dan ook meer en meer dat extra ondersteuning hen geen windeieren legt en dit hun zaak op korte en langere termijn de nodige omzetverhoging, en in vele gevallen zelfs extra uitstraling, bij brengt.

CuliConsulting probeert sinds 2005 een antwoord te geven op de vele vragen die vanuit de sector komen maar werkte ook mee aan projecten uit andere sectoren zoals rusthuizen, banken, scholen, …

De projecten worden steeds samen met u op maat uitgewerkt en kunnen flexibel volgens uw behoeftes worden ingevuld. Wij geven u hierbij graag enkele voorbeelden:

  • Uitwerken van concepten en businessplannen
  • Opvolging van het concreet tot stand komen van concepten en businessplannen
  • Ondersteuning en uitwerking van nieuwe producten naar ho.re.ca toe
  • Uitwerken van financiële plannen
  • Optimalisatie van de rendabiliteit door volledige doorlichting
  • Zoeken naar / opvolgen van de juiste leveranciers
  • Optimalisatie van de kwaliteit, al dan niet in combinatie met mystery visits
  • Begeleiding van uw management(-team) op korte of lange termijn
  • Uitwerking van sales -en marketingplannen
  • Interimmanagement (Keukenchef, Hoteldirecteur, Food & Beverage manager, …)

Ook voor zaken die in bovenstaande lijst niet terug te vinden zijn kan u bij ons terecht.

U zoekt een chef en butler voor een privéjet? Uw wenst de begeleiding van uw bedrijfsrestaurant? U wil uw ho.re.ca-bedrijf van A tot Z laten opstarten? (concept uitwerken, medewerkers zoeken en trainen, opvolgen verbouwingswerken, prijsberekeningen,  … ), U wil een nieuw product op de markt brengen?, …

Voor de meest uiteenlopende vragen zoekt CuliConsulting met u mee naar een geschikte oplossing.

Trainingen

gepubliceerd op

Onze trainingen en opleidingen zijn gericht op ho.re.ca en aanverwanten. Als het op dienstverlening en klantgerichtheid aankomt is het verwachtingspatroon van de hedendaagse gast in deze branche erg groot. Dit maakt dat onze diensten ook vaak ingeschakeld worden naar andere sectoren toe.

Het ontwikkelen van uw medewerkers zorgt niet enkel voor een omzetstijging en stabiele kwaliteit maar ook voor gemotiveerde medewerkers en een grotere gasten-/klantentevredenheid.

Een groot aantal trainingen worden gegeven door onszelf, voor andere trainingen werken wij dan weer samen met externe partners met een grote expertise in hun vakgebied.

Werkmethode:

    • In een persoonlijk of telefonisch gesprek bespreken wij samen met u de behoefte en trainingsinhoud. CuliConsulting biedt niet enkel een uitgebreide waaier van standaardtrainingen uit maar werkt even graag op maat.
    • Wij onderscheiden ons er in door ook opvolging te geven aan deze trainingen:
    • Wij evalueren nadien met u of de trainingen aan het verwachtingspatroon voldeden, zowel aan dat van de werkgever als aan dat van de medewerker.
    • Met de verschillende partijen bekijken wij hoe de trainingen effectief op de werkvloer gebruikt kunnen worden en hoe deze als bedrijf ook nadien ‘levend’ kunnen gehouden worden.

Trainingen zijn voor verschillende redenen belangrijk maar werpen pas hun vruchten af wanneer deze op de werkvloer gebruikt worden.

Voorbeelden van trainingen:

  • Moderne etiquette en hedendaagse omgangsvormen
  • Gast-/klantvriendelijkheid
  • Meer en beter verkopen aan de receptie
  • Omgaan met conflicten en agressie
  • Meer en beter verkopen in de bediening
  • Creatieve brainstormings: “hoe onze werking verbeteren.”
  • Kostencontrole in de keuken en in de bediening
  • Initiatie zaaltechnieken
  • Kindvriendelijke horeca
  • Uw groen horecabedrijf
  • Terrasoptimalisatie
  • Cocktails
  • Leiding geven
  • Omgaan met stress
  • Marketing
  • Sociale media
  • Wijncursus
  • HCCP
  • Uitwerken van technische fiches voor de keuken en bar
  • Omgaan met klachten
  • Effectief tijdsgebruik – ‘time management’
  • Professioneel telefoneren
  • Vegetarisch koken
  • Tapcursus
  • Eerste Hulp Bij Ongevallen

Blijf Up-To-Date

Wilt u regelmatig nuttige tips en advies ontvangen
over ho.re.ca consulting en etiquete?

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en we houden u op de hoogte.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.